Έρευνα: Οι μαθησιακές δυσκολίες συνδέονται με το οικογενειακό εισόδημα

Είναι γνωστό πως τα παιδιά από τα ανώτερα κοινωνικοοικονομικά στρώματα έχουν το προβάδισμα όσον αφορά την ακαδημαϊκή επιτυχία. Το τελευταίο διάστημα επιστήμονες υποστηρίζουν πως έχουν βρει το λόγο: Τα παιδιά από πλούσιες οικογένειες φαίνεται να έχουν μεγαλύτερους εγκεφάλους.

Επιστήμονες από εννέα πανεπιστημιακά ιδρύματα της Αμερικής σε συνεργασία με σημαντικούς νευροεπιστήμονες διεξήγαγαν μια πολύ σημαντική έρευνα σχετικά με την σύνδεση οικογενειακού εισοδήματος, μορφωτικού επιπέδου των γονέων και εγκεφαλικής ανάπτυξης των παιδιών.

«Γνωρίζαμε εδώ και πολύ καιρό ότι τα παιδιά από χαμηλά οικονομικά στρώματα δεν έχουν συνήθως καλές επιδόσεις στο σχολείο και βρίσκουν δυσκολίες στα διαγωνίσματα. Ήδη γνωρίζουμε πως το μυαλό καθοδηγεί την διανόηση και την συμπεριφορά. Αυτή η έρευνα όμως εξετάζει για πρώτη φορά πράγματα όπως το οικογενειακό εισόδημα και το μέγεθος του εγκεφάλου», δήλωσε στην αμερικανική Huffington Post η Ελίζαμπεθ Σόγουελ, διευθύντρια στο Εργαστήριο Αναπτυξιακής Διανοητικής Νευροαπεικόνισης.

Οι ερευνητές μελέτησαν περίπου 1.100 άτομα από 3 έως 20 ετών, συλλέγοντας δεδομένα σχετικά με την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση και διεξάγοντας μαγνητικές τομογραφίες και γνωστικά τεστ, υπολογίζοντας ταυτόχρονα λειτουργίες όπως η αυτοσυγκράτηση και η αναμονή των συνεπειών.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μια άμεση σύνδεση μεταξύ οικογενειακού εισοδήματος και μεγέθους του εγκεφάλου, ειδικά στις περιοχές εκείνες που αφορούν την μάθηση και την ακαδημαϊκή επιτυχία.

Σύμφωνα με τον Σόγουελ, το παιδί που ζει σε οικογένεια που βγάζει 25.000$ το χρόνο έχει περίπου 6% μικρότερο μέγεθος εγκεφάλου σε σχέση με εκείνο που οι γονείς του εισπράττουν 150.000$.

Οι λόγοι δεν ήταν τόσο γενετικοί αλλά αφορούσαν κυρίως άλλους παράγοντες όπως την διατροφή, τα παιχνίδια, την ποιότητα του αέρα και την ιατρική φροντίδα.

Τα καλά νέα είναι πως υπάρχουν τρόποι να βελτιωθεί η γνωσιακή ικανότητα των παιδιών αλλάζοντας κάποιους σημαντικούς παράγοντες στη ζωή του. Ποιοτικότερο φαγητό στα κυλικεία, εξωσχολικές δραστηριότητες και δημιουργικό παιχνίδι θα μπορούσαν να αλλάξουν σημαντικά την εξέλιξη ενός παιδιού.

«Αν μπορούσαμε με κάποιον τρόπο να εμπλουτίσουμε το περιβάλλον των φτωχών παιδιών, ίσως να καταφέρναμε να αλλάξουμε την τραγικότητα της κατάστασής τους και να ως ένα σημείο να εξισορροπήσουμε την κατάσταση» πρόσθεσε ο Σόγουελ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορείτε να τα βρείτε εδώ.

Το κείμενο αναδημοσιεύτηκε από την αμερικανική έκδοση της Huffington Post.

Πηγή: Huffington Post

Advertisements

Σχολιάστε

Filed under Παιδαγωγικη θεωρια

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s